Är Pippi Långstrump en hälsoupplysare eller hälsorisk?

Oj, det var visst ett tag sedan jag bloggade sist.

Det händer inte så mycket i mitt liv som är kul att skriva om. Inspirationen tryter.
Ska på jobbintervju imorgon för sommarjobb, på Östra Ersboda av alla ställen. Är lite nervös att jag kommer måsta arbeta med äldre människor, not my cup of tea.
Sen så har jag vickat en hel del på Hagaskolan. Världens bästa elever, så sjukt charmiga och snälla! Har kommit till insikt att högstadiet är nivån jag ska jobba i (på?). Trivs så frunktansvärt bra. Om två veckor ska jag vicka på tyskan.... som jag sist läste i 9an. Tydligen är de väldigt desperata när det kommer till språkvikarier. Tur för mig.

Från en sak till en annan.
Ska man bli glad så ska man se filmen Livet från den ljusa sidan (As good as it gets) med Jack Nicholson och Greg Kinnear. Man mår bara så bra när man ser den. Till och med Helen Hunt är bra, och jag brukar ofta skarpt ogilla hennes skådespeleri. (se bara i Twister och Vad kvinnor vill ha) Så se den! Do it!

Nu ska jag läsa klart det jag måste kunna till seminariet imorgon. Alkohol, Narkotika och Tobak, I will know everything about you!

Kommentarer
Postat av: ullabella

Ja du kommer säkert att tycka om att jobba med äldre trots dina farfrågor ...om det nu är det som det blir. Annars kan jag rekomendara filmen "Harold and Maude" som är en riktigt kultklassiker och helt kommer att ändra din syn på äldreäldre...

2009-04-06 @ 12:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback