Wicked

Musikaler gör mig lycklig. Människor som plötsligt brister ut i sång eller iklär sig paljetter finns det allt för lite av i mitt liv.
De senaste dagarna för att peppa upp mig själv så har jag lyssnat på Wicked, musikalen om hur den elaka häxan i Trollkarlen från Oz blev elak. Låtarna är helt underbara!
Sen så har jag även sett några Disneymusikaler, så som High School Musical 1/2/3 och Newsies.
När jag såg att Christian Bale var med i Newsies så blev den genast tusen gånger bättre. Han var så ung, och sjöng och dansade. Söt!
Den fick mig att vilja fixa hem American Psycho och Empire of the Sun.
Tror för övrigt att jag aldrig har sett en usel musikal, förutom the American Mall, som var så dålig att jag stoppade den efter ett tag.
Måste tänka efter vilka jag har sett.... Hairspray, Sound of Music, Grease 1&2, HSM 1&2&3, Newsies, Hedwig and the angry inch, the Rocky Horror Picture Show, Cry baby, Velvet Goldmine, the Wizard of Oz, Sweeney Todd, Fantomen på Operan, Cabaret, West side story, Enchanted, Across the Universe, Moulin Rouge, Annie, Chicago, Mamma Mia, Fame... som jag kan komma på just nu.

Imorgon blir en dag full av vila och tv, har inga planer alls. Både skönt men också lite tråkigt.
Lär bli rastlös och storstäda eller nå. Men en sak är då säker, Boston Legal ska jag se!
lat katt


Kommentarer
Postat av: Anton.

HSM är fan inte awesome.

2009-02-23 @ 17:35:09
Postat av: Hanna

Oj vad fel du kan ha!

Vissa gillar lättsmält socker och hjärndött skådespel. ^_^

2009-02-24 @ 22:35:26
Postat av: Ullabella

väntar med spänning på nästa inlägg...tacka vet jag " Singing in the rain" det kan man kalla musikal...

2009-03-04 @ 20:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback