Patrick Wolf

Ibland hittar man riktiga guldklimpar utan att ens försöka.
Jag är alltid på jakt efter ny musik att förtränga pluggandet med och idag så hittade jag en ny favorit.
Ströläste en artikel om en kille som heter Patrick Wolf som tydligen blivit nedslagen av en massa säkethetsvakter på en Madonna-konsert för att han kysste sin pojkvän. (är inte gaypubliken en av hennes starkaste målgrupper?? hmm....) Iaf så visade det sig att han var musiker från England som kan spela sjukt många instrument (harpa, orgel, ukelele, altfiol och fiol, violin/ dragspel) så jag fixade mig några av hans låtar på ett magiskt sätt. Älskar dem!
Han har lite Mika över sig, fast utan falsetten, och många av låtarna är ganska melankoliska. Han är även så underbart glam. Lyssna och njut:
The magic position
Bluebells
the Libertine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback