Fractions speak louder than words

Sitter nu och panikskriver en uppsats som ska in om några timmar. Studiemotivationen är inte precis på topp.
Helgen var trevlig med grillning med underbara människor, kolla på brännboll och ränna runt på ålidhem.
Tack du underbara värme för att du änligen kommit hit, stanna så länge du kan!

Nu då jag väl sitter här och ska skriva mitt inlägg försvann alla mina idéer. När saker händer mig, bra eller dåliga, brukar jag tänka mig hur jag skulle skriva om det i bloggen. Vilka ord jag skulle använda, vilka känslor jag skulle förmedla. Jag är dock aldrig så smart så jag sätter mig ner och bloggar om det på en gång, nejdå. Resultatet är just nu, idétorka.
Jag skulle kunna blogga om makt och pedagogik, men seriöst, hur kul är det på en skala? Det räcker att jag tvingas skriva 6 sidor om det.
Jag skulle kunna skriva om allt nytt och spännande som helgen innebar, men vem vill vara så öppen och personlig på internet när gamla/nya elever surfar runt? Det räcker med att jag kommer förpesta mina vänners öron med det.
Jag skulle kunna skriva om alla tokigheter min katt Bu pysslar med, eller vilka kläder jag har på mig varje dag..... ok, ville till och med slå ner migsjälv just nu, lovar att inte sjunka så lågt.... än. Bloggar nog mer gärna om konsten att bli av med hicka genom att sträcka upp armarna i luften. (lärt mig sjukt mycket på jobbet)

Jag tror jag ska satsa på att enbart blogga om roliga/smart/sorgliga/spännande/tråkiga videor jag hittar på nätet.
Det finns folk som hatar när det förekommer en massa klipp på boggar, men de kan ta sig i brasan. Jag gillar klipp.
Därför kommer här en video med Bo Burnham, en ung komiker som jag hittade igår när jag surfade runt istället för att plugga.
Jokes.com 
Bo Burnham - Bo Raps
dians.comedycentral.com
Joke of the DayStand-Up ComedyFree Online Games

Kommentarer
Postat av: The mother

Hoppas att du hinner med din uppsats....att blogga är också kul...men... har bränt mig på bägge armarna sååå värmen är bra men skuggan är bättre.¨¨

hoppas att din cykelsadel funkar!!

2009-06-01 @ 12:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback